Švelnumo ir artumo nori visi.
Tobuliausias būdas ne tik giminei pratęsti, bet ir švelnumui išreikšti yra
seksas. Seksas – tai ne tik fizinė, bet ir dvasinė sueitis, leidžianti
pasireikšti lytiniam potraukiui ir dviem kūnams susilieti į vieną. Tai dviejų
žmonių tarpusavio bendravimo dalis. Seksas turi daugybę rūšių ir formų: jam
priskirti galima ir masturbaciją, ir petingą, ir glamones bei intymiuosius
žaidimus, ir analinį, ir oralinį seksą, ir netgi atvejus, kai sueities metu
naudojamos sekso prekės ir kt. Jau
senovėje žmonės žinojo, kaip vienas kitą patenkinti kuo geriau, kuo tobuliau –
kartais nepelnytai „nurašome“ prieš tūkstančius metų gyvenusius žmones. Jų
meilės žaidimai ir sueitys, tikėtina, buvo tobulesnės nei galėtume
įsivaizduoti. Žinoma, ne visos sekso formos buvo priimtinos, ne visos jos buvo
ir toleruojamos, o už kai kuriuos dalykus, susijusius su intymiuoju gyvenimu,
netgi būdavo baudžiama.
Intymųjį žmonių gyvenimą labai
lėmė ir religija. Štai Rytuose seksas ir intymusis gyvenimas buvo visiškai
normalus reiškinys, apie jį daug kalbėta, diskutuota, buvo rašomos knygos ir
išleista garsioji „Kamasutra“. Sekso pozos vaizduotos ant įvairių kasdienio
naudojimo daiktų – indų, vazų, puodynių, gamintos statulėlės, iliustruojančios
dviejų žmonių sueitį ir taip toliau. Galima numanyti, kad tuo metu jau galėjo
egzistuoti ir sekso prekės. Aišku,
tokių įmantrių nebuvo ir negalėjo būti, nes nebuvo išrastos tokios medžiagos
kaip plastikas ar silikonas, tačiau štai vaginaliniai kamuoliukai ir penio
movos žinomos jau kelis tūkstančius metų.
Tuo tarpu krikščionys seksą
traktavo šiek tiek kitaip – jis, krikščionybei tapus vyraujančia religija,
imtas laikyti amoraliu, nuodėmingu reiškiniu. Tokia aukštųjų katalikų valdžios
pareigūnų nuomonė buvo skelbiama, ir jos laikytis plačiai raginta visuomenė. Mylėtis
galima neva tik tada, kai norima pratęsti giminę, o kai norima pasiekti
malonumą, reikia sekso atsižadėti ir atgailauti, melstis. Kur logika ir kur
tokių svarstymų pagrindas, suvokti labai sunku, kaip ir suvokti tai, kodėl
Katalikų bažnyčia iki šiol neatsisako celibato (draudimo kunigams vesti ir
gyventi normalų šeimyninį gyvenimą).
Atėjus atgimimo epochai
Renesansui, imta daugiau kalbėti apie kūniškąjį malonumą, apie gyvenimo palaimą
ir laisvą pasirinkimą. Per visą istoriją lytiniame švietime ir sekso istorijoje
daug ką lėmė XX amžius: seksas imtas vadinti visiškai normalia gyvenimo dalimi,
populiarus tapo racionalus, nesuvaržytas ir stereotipų nesukaustytas požiūris į
seksą. XX amžiuje atsirado pramoniniu būdu gaminamos sekso prekės, sekso prekių parduotuvės, erotiška apranga, imti
leisti erotiniai ir pornografiniai filmai, sekso scenos imtos naudoti net ir
reklamose, taip pat spausdinami žurnalai su apsinuoginusių merginų
nuotraukomis, kurie itin populiarūs išliko iki pat šių dienų.
Ypatinga sekso kultūra klestėjo
tarpukario ir pokario laikotarpiu: daugelis vyrų išeidavo į karą, palikdami
vienas moteris, taigi jos ieškodavo nuotykių svetimuose glėbiuose. Vieniši
vyrai, trumpam grįžę iš fronto, taip pat dažnai turėdavo sekso nuotykių su
smuklių, užeigų darbuotojomis, savininkėmis, su paprastomis merginomis ar
ištekėjusiomis moterimis, nesulaukiančiomis savo grįžtančių antrųjų pusių.
Rašytojas E. M. Remarkas netgi rašė, kad jei mergina mylėdavosi su kareiviu,
tai nebūdavo laikoma paleistuvyste, o, atvirkščiai – pareigos valstybei
atlikimu. Taigi tai rodo vokiečių valdžios gana laisvą požiūrį į intymius
dalykus. Nė kiek nekeista, kad šioje šalyje pirmiausia buvo imtos pardavinėti sekso prekės ir atsirado pirmosios
parduotuvės. Nors sakoma, kad šie laikai – paleistuvystės, laisvamaniškumo,
tačiau ir anksčiau žmonės buvo ne ką mažiau šventi, gal atvirkščiai – tik dar
labiau linkę į intymius nuotykius.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą